Persuitnodiging: Voeg u bij het loopteam van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola - 2 oktober 2016

Vrijdag 19 augustus 2016 — Of u nu een beetje (5 km), veel (21 km) of heel veel (marathon) wil lopen, of u gewoon wil inzetten voor het goede doel, het maakt niet uit! Voeg u bij het loopteam van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola en loop mee ten voordele van één van de verenigingen die het Kinderziekenhuis ondersteunt.

Tijdens de race en de voorbereidingen heeft u de kans om met onze medewerkers uit verschillende beroepscategorieën in contact te komen en met hen te spreken over hun dagelijkse bezigheden en bekommernissen. Onder hen:

• Pierre Smeesters, dienstverantwoordelijke pediatrie, onderzoeker, verantwoordelijke van het pediatrisch labo en verantwoordelijk voor verschillende studenten in het ziekenhuis. Sportieveling en globetrotter. Professor Smeesters ondersteunt “The Belgian Kids’ Fund for Pediatric Research”.
  • Lauriane Rouard, verpleegkundige en verantwoordelijke voor het operatiekwartier, staat aan de wieg van dit project.

Kom samen met ons trainen en loop mee met de Belfius Brussels Marathon & half marathon op 2 oktober. Er zijn nog maar twee plaatsen ter beschikking in het team van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola!

De vier vzw’s waarvoor wordt gelopen zijn :

The Belgian Kids' Fund for Pediatric Research – ondersteunt pediatrisch onderzoek http://www.belgiankidsfund.be/

Ademar – Samen de levenskwaliteit van kinderen met een nierziekte of urogenitale misvorming, dialyse of transplantatie verbeteren. http://www.ademar.be/

Sauvez mon enfant – het avontuur van een ploeg vrijwilligers die de levenskwaliteit van patiëntjes en verzorgers op de Intensive Care Unit en Spoed van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola willen verbeteren. http://www.sauvezmonenfant.be/

U loopt niet maar wil toch een team steunen? Wij hebben ook nood aan vrijwilligers op de dag van de race om de rugzakken te bewaken, rugnummers uit te delen en onze sportievelingen aan te moedigen.

Als u een interview wenst met één van de lopers of de betrokken verenigingen, aarzel dan niet om contact met me op te nemen.

Deze uitnodiging is enkel voor journalisten, niet voor het grote publiek. Niet publiceren aub. Inschrijven kan voor 30 augustus via Amélie Putmans, amelie@racin.eu. Gelieve de loopafstand, de vzw van uw keuze en uw t-shirtmaat door te geven aub.

Met sportieve groeten,
Het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola