Persuitnodiging: Voeg u bij het loopteam van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola - 2 oktober 2016

Of u nu een beetje (5 km), veel (21 km) of heel veel (marathon) wil lopen, of u gewoon wil inzetten voor het goede doel, het maakt niet uit! Voeg u bij het loopteam van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola en loop mee ten voordele van één van de verenigingen die het Kinderziekenhuis ondersteunt.

Tijdens de race en de voorbereidingen heeft u de kans om met onze medewerkers uit verschillende beroepscategorieën in contact te komen en met hen te spreken over hun dagelijkse bezigheden en bekommernissen. Onder hen:

• Pierre Smeesters, dienstverantwoordelijke pediatrie, onderzoeker, verantwoordelijke van het pediatrisch labo en verantwoordelijk voor verschillende studenten in het ziekenhuis. Sportieveling en globetrotter. Professor Smeesters ondersteunt “The Belgian Kids’ Fund for Pediatric Research”.
  • Lauriane Rouard, verpleegkundige en verantwoordelijke voor het operatiekwartier, staat aan de wieg van dit project.

Kom samen met ons trainen en loop mee met de Belfius Brussels Marathon & half marathon op 2 oktober. Er zijn nog maar twee plaatsen ter beschikking in het team van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola!

De vier vzw’s waarvoor wordt gelopen zijn :

The Belgian Kids' Fund for Pediatric Research – ondersteunt pediatrisch onderzoek http://www.belgiankidsfund.be/

Ademar – Samen de levenskwaliteit van kinderen met een nierziekte of urogenitale misvorming, dialyse of transplantatie verbeteren. http://www.ademar.be/

Sauvez mon enfant – het avontuur van een ploeg vrijwilligers die de levenskwaliteit van patiëntjes en verzorgers op de Intensive Care Unit en Spoed van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola willen verbeteren. http://www.sauvezmonenfant.be/

U loopt niet maar wil toch een team steunen? Wij hebben ook nood aan vrijwilligers op de dag van de race om de rugzakken te bewaken, rugnummers uit te delen en onze sportievelingen aan te moedigen.

Als u een interview wenst met één van de lopers of de betrokken verenigingen, aarzel dan niet om contact met me op te nemen.

Deze uitnodiging is enkel voor journalisten, niet voor het grote publiek. Niet publiceren aub. Inschrijven kan voor 30 augustus via Amélie Putmans, amelie@racin.eu. Gelieve de loopafstand, de vzw van uw keuze en uw t-shirtmaat door te geven aub.

Met sportieve groeten,
Het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola

Over Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola

Het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola (UKZKF) is het enige Belgische ziekenhuis voor kinderen en jongeren. Het heeft als opdracht:

• Het verzorgen en ondersteunen van kinderen, jongeren en hun families door middel van uitgebreide, multidisciplinaire, humanistische en uitstekende zorgen.
  • De organisatie van onderwijs en onderzoek op hoog niveau door middel van een voortdurend proces van innovatie en kennisontwikkeling.
  • Het actief bijdragen aan de gezondheidseducatie.

Door al het mogelijke te doen voor het welzijn van het kind draagt ons ziekenhuis bij aan de eigen ontwikkeling van het kind en zijn ontplooiing in de samenleving

Het UKZKF in cijfers : 183 bedden, ongeveer 200.000 ambulante patiënten, waarvan 40.000 spoedgevallen en meer dan 47.000 hospitalisatiedagen per jaar. Vandaag werken er meer dan 1000 personen, waaronder meer dan 235 artsen en 540 personeelsleden in de verpleegkundige- en/of paramedische sector.

Het UKZKF op sociale media

Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola