Media alert - Koningin Fabiola Kinderziekenhuis: Minnie & Mickey Mouse verrassen patiënten

Mickey & Minnie Mouse hebben vandaag een bezoek gebracht aan de patiënten van het Koningin Fabiola Kinderziekenhuis. De beroemde Disneypersonages kwamen rechtsreeks vanuit Disneyland Paris naar alle afdelingen om knuffels en een goed humeur te verspreiden.

Het bezoek van de personages, dat een hele dag duurde, was een verrassing van formaat. Mickey & Minnie Mouse stelden zich in de ziekenhuiskamers of in de ontspanningsruimtes met plezier ter beschikking voor talrijke selfies. Bovendien werden er de hele dag door workshops (schilderij, kindergrime, minigolf) aangeboden door een twintigtal vrijwilligers. Families die op consultatie kwamen in het ziekenhuis hadden de gelegenheid om samen met Mickey & Minnie Mouse te poseren voor een leuke foto. “Het doet me goed. We vergeten hierdoor even dat we in het ziekenhuis zijn. En we hebben een leuke foto met Mickey en Minnie Mouse, wat super is, zegt Samar 14 jaar.

Vorig jaar bracht een delegatie van chronisch zieke kinderen en jongeren een dag door in Disneyland Parijs dankzij het park en de vzw Kids’Care. En ook deze keer kwamen Mickey & Minnie Mouse niet met lege handen naar het ziekenhuis: er komt een nieuwe reis naar Disneyland Parijs aan eind 2019, in samenwerking met de vzw Pêcheur de Lune en het team van opvoeders van het ziekenhuis.
Deze initiatieven die door de teams van het kinderziekenhuis of door de vrijwilligers van de verschillende verenigingen worden opgericht, zorgen niet enkel voor afleiding maar beïnvloeden op een positieve manier het welzijn van de patiënten en hun families.

---- Eind van media alert ---

Voor meer informatie over vrijwilligerswerk bij het Kinderziekenhuis Koningin Fabiola kan u contact opnemen met de dienst communicatie.

Over Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola

Het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola (UKZKF) is het enige Belgische ziekenhuis voor kinderen en jongeren. Het heeft als opdracht:

• Het verzorgen en ondersteunen van kinderen, jongeren en hun families door middel van uitgebreide, multidisciplinaire, humanistische en uitstekende zorgen.
  • De organisatie van onderwijs en onderzoek op hoog niveau door middel van een voortdurend proces van innovatie en kennisontwikkeling.
  • Het actief bijdragen aan de gezondheidseducatie.

Door al het mogelijke te doen voor het welzijn van het kind draagt ons ziekenhuis bij aan de eigen ontwikkeling van het kind en zijn ontplooiing in de samenleving

Het UKZKF in cijfers : 183 bedden, ongeveer 200.000 ambulante patiënten, waarvan 40.000 spoedgevallen en meer dan 47.000 hospitalisatiedagen per jaar. Vandaag werken er meer dan 1000 personen, waaronder meer dan 235 artsen en 540 personeelsleden in de verpleegkundige- en/of paramedische sector.

Het UKZKF op sociale media

Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola