DE SUPERHELDEN KOMEN ER AAN… HET UNIVERSITAIR KINDERZIEKENHUIS KONINGIN FABIOLA HOUDT ZICH KLAAR

Maar ssst, dat moet een verrassing blijven voor de kinderen!

Drie dagen lang krijgen de kinderen die bij ons in het Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola gehospitaliseerd zijn het verrassende bezoek van een paar superhelden/ruitenwassers. En wat zullen ze ogen tekortkomen, als ze hun helden voor het raam zien bengelen!

Dit initiatief, waarbij wordt samengewerkt met het bedrijf MG Cleaning, kent al heel veel bijval in het buitenland. Maar nu is dus voor het eerst een Brussels ziekenhuis aan de beurt. De kinderen krijgen een hele dag lang het bezoek van Batman, Spiderman en Superman om ze eventjes een moment van pure magie te bezorgen.
Dit jaar viert het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola zijn 30ste verjaardag en wij willen onze patiëntjes graag een onvergetelijk souvenir aanbieden. Het is een mooie manier om ze te verrassen en ze met deze spectaculaire animatie eventjes uit hun dagdagelijkse sleur te halen,” aldus Bruno De Meue, Algemeen Directeur van het Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola.

Wij willen u graag uitnodigen om dit magische moment te komen delen met de kinderen, hun families en het verzorgend personeel op dinsdag 20 september 2016 om 10u.

U kunt dit evenement van op de eerste rij meemaken, van buitenaf dan wel vanuit
een van de ontspanningsruimtes waar enkele kinderen zullen worden samen gezet.
Die dag zult u hun gezichtjes op foto of film mogen vastleggen.

Wél graag even bevestigen indien u van plan bent te komen: mw. Maud Rouillé,
per e-mail maud.rouille@huderf.be of telefonisch: 0032(0)490 493 111 en dit vóór 15 september.

Het Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola wordt 30
Wij herinneren u er graag aan dat het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola dit jaar 30 wordt. Daarom organiseert het ziekenhuis heel het jaar door allerlei activiteiten – van wetenschappelijk tot ludiek – om zijn artsen, verzorgend personeel, patiënten en hun families in de verf te zetten. Meteen ook de gelegenheid voor het ziekenhuis om u te laten kennismaken met zijn spitstechnologieën en therapeutische innovaties waarmee wij de zorg voor de gezondheid van onze kinderen constant willen verbeteren. Wil u op de hoogte blijven van de actualiteit rond onze 30ste verjaardag? Dat kan. U surft gewoon naar http://www.huderf30.be/

Het eerstvolgende top-event op de kalender is de Brussels Marathon op 2 oktober. Wij hebben al een kleine delegatie die daar aan gaat deelnemen, maar jullie kunnen nog altijd komen mee lopen voor het goede doel (http://bit.ly/2bKQWwu ).

Maud Rouillé
Communicatieverantwoordelijke
maud.rouille@huderf.be

Over Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola

Het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola (UKZKF) is het enige Belgische ziekenhuis voor kinderen en jongeren. Het heeft als opdracht:

• Het verzorgen en ondersteunen van kinderen, jongeren en hun families door middel van uitgebreide, multidisciplinaire, humanistische en uitstekende zorgen.
  • De organisatie van onderwijs en onderzoek op hoog niveau door middel van een voortdurend proces van innovatie en kennisontwikkeling.
  • Het actief bijdragen aan de gezondheidseducatie.

Door al het mogelijke te doen voor het welzijn van het kind draagt ons ziekenhuis bij aan de eigen ontwikkeling van het kind en zijn ontplooiing in de samenleving

Het UKZKF in cijfers : 183 bedden, ongeveer 200.000 ambulante patiënten, waarvan 40.000 spoedgevallen en meer dan 47.000 hospitalisatiedagen per jaar. Vandaag werken er meer dan 1000 personen, waaronder meer dan 235 artsen en 540 personeelsleden in de verpleegkundige- en/of paramedische sector.

Het UKZKF op sociale media

Universitair Kinderziekenhuis Koninging Fabiola